Valorizzare forme di didattica plurilingue in università. Attività di classe e autonomia dell’apprendimento

Silvia Gilardoni*, Alessandra Cerizza*, Luisa Maria Sartirana*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The enhancement and promotion of multilingualism in European language-educational policy has led to the definition of the so-called “plural approaches”, which integrate different languages and cultures into curricular planning and teaching activities. Such approaches have been tested and disseminated in the context of school education and, for some time now, research has also involved the field of university education. In this contribution we intend to illustrate didactic scenarios and learning environments in the university context, implemented in courses of Italian for foreign students organised by the Servizio Linguistico di Ateneo of the Università Cattolica del Sacro Cuore, where the dimension of plurilingualism becomes a key element for the transmission of knowledge and for intercultural communication.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Enhance forms of plurilingual teaching in universities. Class activities and learning autonomy
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteApprocci integrati plurilingui all’università. Metodi, formazione, esperienze
Pagine119-142
Numero di pagine24
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023

Serie di pubblicazioni

NomeQUADERNI DEL SELDA

Keywords

  • Approcci plurilingui nella HE
  • Language learning autonomy
  • Pluringual approaches in HE
  • Autonomia dell’apprendimento linguistico

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Valorizzare forme di didattica plurilingue in università. Attività di classe e autonomia dell’apprendimento'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo