Una rivoluzione educativa. Riflessioni di pedagogia dell’intelligenza artificiale

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

In the context of this article, without any claim to exhaustiveness, the heuristic relevance of the most advanced technologies in reference to pedagogical discourse is addressed. Reflection in word, starting from the text by Pierluigi Malavasi, Educare robot? Pedagogy of artificial intelligence1 , traces a path – certainly not systematic – to try to grasp the fertile connections between learning, training, robotics and artificial intelligence: this is certainly not the case to describe the specific functioning of the tools, machines, algorithms and robots that today innervate the various branches of society and knowledge, but rather to consider some evidently formative implications
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] An educational revolution. Reflections on artificial intelligence pedagogy
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)35-37
Numero di pagine3
RivistaLA CHIAVE DI SOPHIA
Stato di pubblicazionePubblicato - 2021

Keywords

  • pedagogia intelligenza artificiale

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Una rivoluzione educativa. Riflessioni di pedagogia dell’intelligenza artificiale'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo