Una costante di gravitazione dantesca: da Gustave Doré a Gabriele Dell’Otto

Valentina Rovere*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

In the mid-nineteenth century Gustave Doré fixed the imagery of Dante’s Comedy through his 136 engravings. Their expressive power is disruptive and long lasting. In order to investigate whether this modelling charge is still operating within very recent works, this essay takes into consideration two different illustrated editions of Dante’s Comedy: the one illustrated by Lorenzo Mattotti, Milton Glaser and Moebius for the Galleria Nuages, and the one still ongoing which is illustrated by Gabriele Dell’Otto.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] A constant of Dantesque gravitation: from Gustave Doré to Gabriele Dell'Otto
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospite«A riveder la china». Dante nei fumetti (e vignette) italiani dal XIX al XXI secolo
Pagine45-64
Numero di pagine20
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2021

Keywords

  • Dante. Commedia. Gustave Doré. Illustrazioni. Lorenzo Mattotti. Milton Glaser. Moebius. Gabriele Dell’Otto.

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Una costante di gravitazione dantesca: da Gustave Doré a Gabriele Dell’Otto'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo