Translation Studies: la revisione del rapporto traduzione/originale continua

Mirella Agorni

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The article consists in an overview of the early approaches to translation studies developed in the course of the '60s and '70s. The advent of the "manipulation school" in the '80s focused attention on the pole of reception, and this development helped to revise traditional concepts such as those of equivalence, adequacy, acceptability, which are still at the basis of translation pedagogy.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Translation Studies: the revision of the translation / original relationship continues
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteTransiti linguistici e culturali, vol II.
EditorMARGHERITA, ULRYCH, Gabriele Azzaro
Pagine219-229
Numero di pagine11
Stato di pubblicazionePubblicato - 1999

Keywords

  • Translation Pedagogy
  • Translation Studies
  • didattica della traduzione
  • traduttologia

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Translation Studies: la revisione del rapporto traduzione/originale continua'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo