Tra riflessione e riflessività Il diario di bordo nella formazione iniziale degli insegnanti: analisi di un’esperienza

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Over the past two decades, the scientific debate has been a even broader consensus about the role of reflection in the professions and in particular in the field of educational professions within which teaching ranks. The contribution starts from a critical examination of the national and international literature about reflective approach and focuses on the ways to develop a reflective attitude in teacher training. In particular, it examines the role of reflective journals in initial teacher training moving from an experience in University context.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Between reflection and reflexivity The logbook in the initial training of teachers: analysis of an experience
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)116-130
Numero di pagine15
RivistaEDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Volume2014
Stato di pubblicazionePubblicato - 2014

Keywords

  • diario di bordo
  • formazione iniziale
  • initial training
  • insegnanti
  • reflection
  • reflective journal
  • riflessione
  • teachers

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Tra riflessione e riflessività Il diario di bordo nella formazione iniziale degli insegnanti: analisi di un’esperienza'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo