Roberto Bucci, Gualtiero Ricciardi, Maria Giovanna Ficarra, Maria Rosaria Gualano, Silvio Capizzi, Chiara De Waure, Giuseppe La Torre, Roberta Siliquini, Giorgio Liguori, Lamberto Manzoli, L Briziarelli, A Parlato, P Cuccurullo, Sc Piat, G Masanotti

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

54 Citazioni (Scopus)

Healthcare professionals play a key role in tobacco use prevention because they are considered as model by patients. This multicenter study was aimed to evaluate smoking prevalence, knowledge and attitudes towards tobacco among Italian hospital professionals.
Lingua originaleEnglish
pagine (da-a)29-34
RivistaEuropean Journal of Public Health
Volume21
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011

• Adult
  • Cross-Sectional Studies
  • Female
  • Health Behavior
  • Health Knowledge, Attitudes, Practice
  • Humans
  • Italy
  • Male
  • Personnel, Hospital
  • Prevalence
  • Smoking
  • Socioeconomic Factors

Entra nei temi di ricerca di 'Tobacco use prevalence, knowledge and attitudes among Italian hospital healthcare professionals'. Insieme formano una fingerprint unica.