The spark of life: How Brand Hijack electrified brand revitalization

Silvia Biraghi*, Rossella Chiara Gambetti, Bernard Cova

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

We explore how brand hijack can electrify brand revitalization. Our longitudinal netnographic study unpacks how FantaSanremo, a fan-made game, has swiftly shaken the dust out of the brand Festival di Sanremo, Italy’s premier singing event that has been fighting against a major decline.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospiteAssociation for Consumer Research Annual Conference Proceedings
PagineN/A
Stato di pubblicazionePubblicato - 2024
EventoAssociation for Consumer Research Annual Conference (ACR 2024) - Parigi
Durata: 26 set 202429 ott 2024

Convegno

ConvegnoAssociation for Consumer Research Annual Conference (ACR 2024)
CittàParigi
Periodo26/9/2429/10/24

Keywords

  • netnography
  • brand hijack
  • brand revitalization
  • Fantasanremo

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'The spark of life: How Brand Hijack electrified brand revitalization'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo