The Italian Academic Society for Education (SIPED): from tradition to renewa / Итальянское научное общество педагогики (SIPED): от традиции к обновлению

Simonetta Polenghi*, Gabriella D'Aprile

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

This essay aims to provide a brief outline of the history of the Italian Academic Society for Education, and to show its current situation in view of recent changes in its communications policy, the push towards internationalization, actions taken in favour of younger researchers and the new impetus given to the SIPED journal, that has transferred online and adopted a strict policy of double blinded evaluation of articles.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospiteSapere storico e pedagogico all’inizio del terzo millenio: retrospettiva storico-pedagogica della teoria e della pratica della formazione contemporanea. Materiali della XVIIa conferenza scientifica internazionale, Mosca, 11 novembre 2021. Vol. 2 Ricerche di storia dell’educazione di autori europei / Storiko-pedagogicheskoe znanie v nachale III tysjacheletija: istoriko-pedagogiheskaja retrospektiva teorii i praktiki sovremennogo obrazovanija. Materialy XVII Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii, Moskva, 11 nojabrja 2021 g. v dvuch chastjach. Chast' 2. Issledovanie pedagogicheskoe proshlogo zapadnoevropejskimi avtorami
Pagine175-185
Numero di pagine11
Stato di pubblicazionePubblicato - 2021
EventoXVIIa conferenza scientifica internazionale - Mosca
Durata: 11 nov 202111 nov 2021

Convegno

ConvegnoXVIIa conferenza scientifica internazionale
CittàMosca
Periodo11/11/2111/11/21

Keywords

  • Italy
  • academic journal
  • academic society
  • education
  • innovation

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'The Italian Academic Society for Education (SIPED): from tradition to renewa / Итальянское научное общество педагогики (SIPED): от традиции к обновлению'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo