Storia, teoria e pratica della musica nei conventi dell'Italia settecentesca: il caso di Milano

Matteo Marni

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The reconstruction of the musical events of the Franciscan churches of Milan has shown the insertion of the Milanese Franciscan musical habits in a circuit of national scope - from the relationships of the Milanese convents with the sum auctoritas of Father Martini to the presence of figures such as Father Francesco Anotnio Urio who concluded in Milan, a career that saw him wander throughout Italy - and the city dimension that exalted the two teachers and theorists of eighteenth-century Milan: padre Narciso da Milano and padre Giandomenico Catenacci.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] History, theory and practice of music in the convents of eighteenth-century Italy: the case of Milan
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa musica nel Settecento Francescano
EditorAlberto Annarilli
Pagine11-44
Numero di pagine34
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Sacred music, Milan, 18th century, Franciscan
  • Musica sacra, Milano, Settecento, Francescani

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Storia, teoria e pratica della musica nei conventi dell'Italia settecentesca: il caso di Milano'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo