Sostenibilità e nuovi modelli di business: il connubio tra responsabilità e opportunità sociali dell'impresa

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Abstract

The chapter interprets the evidence stemming from the case studies contained in the book. It shows the feasibility and plausibility, especially in the current scenario of economic and financial crisis, of business models that revolve directly around strategies oriented to sustainability (environmental, human and social, with reference to production and distribution of economic value). In particular, it suggests the possibility of generating economic value through the creation of social value and thus of making the principles of sustainability pillars of organizations' market positioning and competitiveness
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Sustainability and new business models: the combination of corporate responsibility and social opportunities
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteVerso nuovi modelli di business
EditorMAURO MAGATTI
Pagine169-215
Numero di pagine47
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011

Serie di pubblicazioni

NomeRICERCA

Keywords

  • Corporate social responsibility
  • Innovazione sostenibile
  • Responsabilità sociale d'impresa
  • Shared business value
  • Sustainable innovation
  • Valore d'impresa condiviso

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