Riflettere per insegnare, riflettere per apprendere

Risultato della ricerca: Contributo in libroCapitolo

Abstract

The book offers a contribute in order to know and to deep the comprehension of a complex phenomenon known as “maladjustment/dissatisfaction” in school context by proposing many interpretative keys at theoretical level and by presenting a real experimentation in didactic practices. The specific contribution focuses its attention on reflection as an important opportunity for contrasting relational problems; in this sense reflection is presented not only as a tool for teaching but also as a stimulus in order to help students making meaningful their learning experience.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Reflect to teach, reflect to learn
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospitePer il gusto di apprendere La didattica come risorsa contro il disagio
EditorRENATA MARIA VIGANO', CLAUDIO GOISIS
Pagine89-105
Numero di pagine17
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011

Keywords

  • apprendimento
  • insegnamento
  • learning
  • reflection
  • riflessione
  • teaching

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Riflettere per insegnare, riflettere per apprendere'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo