Protagonismo existencial y responsabilidad educativa

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Viktor Frankl's Existential Analysis, due to its systematic foundations, may represent a meaningful basis for pedagogical anthropology. The aim of this study is to show the hidden educational content of Existential Analysis and Logotherapy, in the perspective of an education to responsibility, grounded on the motivational principle of the "will to meaning" and self-transcendence and specifically oriented to "refine the conscience".
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Existential protagonism and educational responsibility
Lingua originaleSpanish
pagine (da-a)55-75
Numero di pagine21
RivistaNOUS
Stato di pubblicazionePubblicato - 2007

Keywords

  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • curricolo
  • curriculum
  • dialogo
  • education
  • educazione
  • existentialism
  • logoterapia
  • logotherapy
  • meaning
  • senso
  • valori

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Protagonismo existencial y responsabilidad educativa'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo