Proposte per il nuovo maestro di cappella: Carlo Borromeo, Gian Giacomo Gastoldi e Luca Marenzio

Federico Terzi

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

1 Citazioni (Scopus)

Abstract

At the end of 1582 Pietro Ponzio, maestro di cappella of Milan's cathedral (Duomo), left his position: he would be replaced by Giulio Cesare Gabussi, a young musician found by archbishop Carlo Borromeo himself after an epistolary exchange with Costanzo Porta. During the period of researching, however, Ottaviano Abbiato de' Forieri, a member of Capitolo, wrote to Borromeo suggesting as maestro di cappella Gian Giacomo Gastoldi and Luca Marenzio, two of the most important musicians of the late 16th century. This paper presents Ottaviano's letter: an important document previously unknown.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Proposals for the new choirmaster: Carlo Borromeo, Gian Giacomo Gastoldi and Luca Marenzio
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)727-732
Numero di pagine6
RivistaAEVUM
Volume91
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Borromeo's epistolary
  • Carlo Borromeo
  • Council of Trent
  • Duomo of Milan
  • Sacred music

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Proposte per il nuovo maestro di cappella: Carlo Borromeo, Gian Giacomo Gastoldi e Luca Marenzio'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo