@inbook{507b0b3af81a430d9a52a2a2848fe01e,
title = "Progettazione esistenziale e responsabilit{\`a} educativa. Implicazioni pedagogiche nella logoterapia",
abstract = "Logotherapy and Existential Analysis, despite their clinical roots, represent not only a psychotherapeutic approach, but a new educational paradigm too. Frankl's intuitions on the typically human {"}will to meaning{"} drive to a meaning-oriented education.",
keywords = "Viktor Frankl, analisi esistenziale, conscience, coscienza, education, educazione, esistenza, existential analysis, logoterapia, logotherapy, meaning, pedagogia, significato, Viktor Frankl, analisi esistenziale, conscience, coscienza, education, educazione, esistenza, existential analysis, logoterapia, logotherapy, meaning, pedagogia, significato",
author = "Daniele Bruzzone",
year = "2005",
language = "Italian",
isbn = "88-213-0600-3",
series = "Psicoterapia e salute",
pages = "173--194",
editor = "EUGENIO FIZZOTTI",
booktitle = "Nuovi orizzonti di ben-essere esistenziale. Il contributo della logoterapia di V.E. Frankl",
}