Pratiche di assessment: un questionario per sviluppare la literacy dei docenti

Simona Ferrari*, Salvatore Messina

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The contribute presents the validation process of a mapping tool for teachers' assessment practices. For validation, the following phases were completed: construction of the questionnaire; tests for statistical validation; content validation, with the collaboration of experts; final re-test for validation of the construct. We decided to set up the tool starting from a revision of the assessment literacy construct, in order to understand the practices inspired by assessment as learning.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Assessment practices: a questionnaire to develop teachers' literacy
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteRicerca e Didattica per promuovere intelligenza, comprensione e partecipazione
Pagine599-614
Numero di pagine16
Stato di pubblicazionePubblicato - 2021

Keywords

  • Assessment literacy
  • assessment literacy
  • assessment’ practices
  • docenti
  • pratiche valutative
  • teachers
  • validation tool
  • validazione strumento

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Pratiche di assessment: un questionario per sviluppare la literacy dei docenti'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo