Percorsi di formazione degli insegnanti come opportunità per innovare

Marco Giganti*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

The International League for New Education, through its member scholars, declared that children should be at the center of education and the student at the center of the school. The shift from the paradigm of education to the paradigm of learning, typical of later eras, is in line with this statement. This paper focuses on a specific aspect of the learning paradigm: formative assessment which has a profound influence on the education of students in general. Furthermore, what follows dwells on two in-service training courses for teachers that focus on this type of assessment with the aim of highlighting the main design features, the reference to the scientific assumptions and to highlight its innovative orientation also in the horizon of the school system.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Teacher training courses as an opportunity to innovate
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteQuale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle
Pagine662-674
Numero di pagine13
Stato di pubblicazionePubblicato - 2022
Pubblicato esternamente
EventoConvegno Internazionale SIRD "Quale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle" - ROMA -- ITA
Durata: 25 nov 202126 nov 2021

Serie di pubblicazioni

NomeSIRD

Convegno

ConvegnoConvegno Internazionale SIRD "Quale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle"
CittàROMA -- ITA
Periodo25/11/2126/11/21

Keywords

  • Formative Assessment
  • Formazione
  • Innovation
  • Innovazione
  • Insegnanti
  • Teachers
  • Training
  • Valutazione formativa

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Percorsi di formazione degli insegnanti come opportunità per innovare'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo