Perceptual-motor abilities in pre-school preterm children

Paola De Rose, Emilio Albamonte, Valentina Laganà, Serena Sivo, Silvia Pisoni, Francesca Gallini, Francesca Serrao, Francesca Tinelli, Giulia Purpura, Alessandra Ometto, Annalisa Sacco, Michela Quintiliani, Valentina De Clemente, Alessandra Graziano, Domenico Marco Romeo, Simonetta Frezza, Patrizia Papacci, Fabio Mosca, Stefano Vicari, Luca A. RamenghiGiovanni Cioni, Costantino Romagnoli, Eugenio Maria Mercuri, Daniela Ricci

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

8 Citazioni (Scopus)

Abstract

Several studies report a high percentage of premature infants presenting perceptual motor difficulties at school age. The new version of the Movement Assessment Battery for Children allows the assessment of perceptual-motor abilities in children from the age of 3years.
Lingua originaleEnglish
pagine (da-a)809-814
Numero di pagine6
RivistaEarly Human Development
Volume89
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2013

Keywords

  • Outcome
  • Perceptual-motor
  • Preterm infants

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Perceptual-motor abilities in pre-school preterm children'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo