Per un’educazione nuova ci vuole (anche) una valutazione nuova

Katia Montalbetti*, Cristina Lisimberti*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

New Education places the student at the center of the school and of his education: these principles are today considered fundamental in any educational field. Anyway moving from theory to practice is not so simple in particular regarding assessment affair. Usually teachers manage the assessment process and in their way of doing students are rarely asked to play an active role. The paper deals with some action-research experiences that have involved in-service teachers with the common aim to support their action for enhancing students’ involvement in the assessment processes. A teachers and researchers jointly reflection on these experiences can enrich the scientific debate and suggest new paths for training.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] For a new education, (also) a new evaluation is needed
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteQuale scuola per i cittadini del mondo?
Pagine533-546
Numero di pagine14
Stato di pubblicazionePubblicato - 2022
EventoConvegno Internazionale SIRD “Quale scuola per i cittadini del mondo. A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle“ - Salerno
Durata: 25 nov 202126 nov 2021

Convegno

ConvegnoConvegno Internazionale SIRD “Quale scuola per i cittadini del mondo. A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle“
CittàSalerno
Periodo25/11/2126/11/21

Keywords

  • Educazione Nuova
  • New Education
  • action-research
  • assessement
  • ricerca-formazione
  • school.
  • scuola
  • valutazione

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Per un’educazione nuova ci vuole (anche) una valutazione nuova'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo