Abstract
This article aims to present some ideas about the relation between “media” and “generations”. The main questions are: firstly, whether (and how) media take part in the construction of generational identities; secondly, whether (and how) generational belonging affects media usage and sense-making in the everyday practices of media consumption; finally, what the differences introduced by ICTs in this relation between “media” and “generations” are. After the proposal of a model of the generation-building process based on a definition of “generation” in agreement with a review of the sociological literature, the article describes the roles played by the media in this model and in different theoretical approaches.
Titolo tradotto del contributo | [Autom. eng. transl.] For a generational paradigm of media research |
---|---|
Lingua originale | Italian |
Titolo della pubblicazione ospite | Media + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione |
Pagine | 3-17 |
Numero di pagine | 15 |
Stato di pubblicazione | Pubblicato - 2011 |
Evento | Media + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione - Milano Durata: 11 set 2009 → 12 set 2009 |
Convegno
Convegno | Media + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione |
---|---|
Città | Milano |
Periodo | 11/9/09 → 12/9/09 |
Keywords
- generations
- generazioni
- identità
- media