Per un paradigma generazionale della ricerca sui media

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

This article aims to present some ideas about the relation between “media” and “generations”. The main questions are: firstly, whether (and how) media take part in the construction of generational identities; secondly, whether (and how) generational belonging affects media usage and sense-making in the everyday practices of media consumption; finally, what the differences introduced by ICTs in this relation between “media” and “generations” are. After the proposal of a model of the generation-building process based on a definition of “generation” in agreement with a review of the sociological literature, the article describes the roles played by the media in this model and in different theoretical approaches.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] For a generational paradigm of media research
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteMedia + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione
Pagine3-17
Numero di pagine15
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011
EventoMedia + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione - Milano
Durata: 11 set 200912 set 2009

Convegno

ConvegnoMedia + Generations. Identità generazionali e processi di mediatizzazione
CittàMilano
Periodo11/9/0912/9/09

Keywords

  • generations
  • generazioni
  • identità
  • media

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Per un paradigma generazionale della ricerca sui media'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo