Non di soli media. La comunicazione della Chiesa nella percezione dei giovani

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

This essay is dedicated to the analysis of the ways in which young people perceive the Catholic Church Communication: from the presence in the mainstream media, to the use made of social networks and the concrete presence and work of the "local" church on the territory. The empirical base of this analysis is a corpus of 150 in-depth interview with young people.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Not just media. Church communication in the perception of young people
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteDio a modo mio. Giovani e fede in Italia
EditorRITA BICHI, Paola bignardi
Pagine145-155
Numero di pagine11
Stato di pubblicazionePubblicato - 2015

Keywords

  • Catholic Church
  • Chiesa Cattolica
  • Communication
  • Comunicazione
  • Giovani
  • Media
  • Papa
  • Pope
  • Social Network
  • Social Networks
  • Young People

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Non di soli media. La comunicazione della Chiesa nella percezione dei giovani'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo