Mappe per integrare: l’educazione alla cittadinanza partecipativa

Livia Cadei, R. Deluigi

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The project "Maps to integrate" aims to develop skills of participation and citizenship in the living places of a community, like the city is. It involved four classes of Macerata’s Primary School (teachers and children), families, the municipality and the Faculty of Education. The results show that the project promoted the activation of processes of reflection and sharing of the “actors” involved, with the attention to the processes and outcomes as well as the activation of different ways of learning and interdisciplinarity. The approach of participatory action-research has promoted the sharing of resources between partners and the development of active citizenship in the learning experiences both in the city and at school.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Maps to integrate: participatory citizenship education
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteFare per e fare con: fare insieme. Progetti di cittadinanza tra scuole e famiglie
EditorL, Deluigi R, Pourtois J.-P Cadei
Pagine91-110
Numero di pagine20
Stato di pubblicazionePubblicato - 2016

Keywords

  • cittadinanza
  • educazione

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Mappe per integrare: l’educazione alla cittadinanza partecipativa'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo