Daria Lucia Gabusi, D Gabusi

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Under the tenure of Luigi Gui as Public Education Minister between 1962 and 1968, the education policy of Italy's centre-left governments was fully implemented. The first true experiment of mass education would also be tantamount to a great-impact social reform.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Luigi Gui, Aldo Moro and the birth of the single middle school: inaugurating a social education policy for the democratic advancement of the country
pagine (da-a)53-60
RivistaNUOVO BOLLETTINO CIRSE
Stato di pubblicazionePubblicato - 2013

• school reform
  • social politics

Entra nei temi di ricerca di 'Luigi Gui, Aldo Moro e la nascita della scuola media unica: inaugurare una politica sociale dell’istruzione per l’avanzamento democratico del paese'. Insieme formano una fingerprint unica.