Logoterapia como cura educativa de la existencia. Razones de su permanente actualidad

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Existential analysis and logotherapy, originally sourced from Frankl's juvenile counseling experiences, developed after the second World War in a systematic theory of human existence and meaninglessness syndrome as a specific therapeutical and educational problem. After more than 50 years, the crisis of our times confirms its pioneering intuitions.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Logotherapy as an educational cure for existence. Reasons for its permanent relevance
Lingua originaleSpanish
pagine (da-a)18-22
Numero di pagine5
RivistaLOGO (teoría terapia actitud)
VolumeXXI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2007

Keywords

  • Existential analysis
  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • cura
  • education
  • educazione
  • fenomenologia
  • logoterapia
  • logotherapy
  • meaning
  • psicoterapia
  • senso

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Logoterapia como cura educativa de la existencia. Razones de su permanente actualidad'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo