Logoterapia come cura educativa dell'esistenza

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

Existential analysis and franklian logotherapy, despite their clinical origin, contain pedagogical intuitions and are oriented to an educational aim: making people more conscious of their spiritual freedom and responsibility. From this point of view logotherapy can be considered a kind of educational care leading individuals to find a meaning in their lives.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Logotherapy as an educational treatment of existence
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)169-180
Numero di pagine12
RivistaRICERCA DI SENSO
Volume4
Stato di pubblicazionePubblicato - 2006

Keywords

  • Frankl
  • analisi esistenziale
  • care
  • cura
  • education
  • educazione
  • existentialism
  • logoterapia
  • logotherapy
  • meaning
  • psychotherapy
  • senso

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Logoterapia come cura educativa dell'esistenza'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo