Maria Assunta Zocco, Antonio Gasbarrini, Anna Rita Bentivoglio, Maurizio Gabrielli, Enzo Ragazzoni, Annalisa Tortora, Alfonso Fasano, Stefano Marconi

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

14 Citazioni (Scopus)

Patients with Parkinson disease exhibit a highly increased prevalence of small intestinal bacterial overgrowth (SIBO), which has been also associated with the severity of motor fluctuations. Aim of this study was to test the efficacy of liquid levodopa with higher bioavailability in patients with SIBO.
Lingua originaleEnglish
pagine (da-a)91-95
RivistaClinical Neuropharmacology
Volume37
Stato di pubblicazionePubblicato - 2014

• bacterial overgrowth
  • liquid melevodopa

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Liquid melevodopa versus standard levodopa in patients with Parkinson disease and small intestinal bacterial overgrowth'. Insieme formano una fingerprint unica.