L'ICF nei diversi ordini di scuola

Monica Amadini, Paola Zini, Elisa Paola Trovo', Daria Mariangela Aimo, Paola Amarelli, Roberto Cobelli, Giustina Maltese, Giovanni Manzi, Patrizia Galeri, Federica Di Cosimo, Sergio Lussignoli, Rosalba Zannantoni

The ICF classification tool is applicable effectively in different school contexts despite the diversification of the tool in relation to the types of schools, educational observation is a preparatory stage essential for an informed compilation of the ICF protocol. In this way the paper will give examples of the instrument ICF within different school contexts.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The ICF in the different school orders
Titolo della pubblicazione ospiteICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano
EditorLUIGI PATI, LUIGI CROCE
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011

• disability
  • disabilità

Entra nei temi di ricerca di 'L'ICF nei diversi ordini di scuola'. Insieme formano una fingerprint unica.