L’esperienza del corso ForTutor Lombardia: modello ed esiti

Simona Ferrari, Andrea Garavaglia

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

This paper presents the teacher's training project "ForTutor-Lombarida" which in its three editions (from school year 2006/2007 to school year 2009/2010) involved about 450 in service teachers. The aim of the project was to develope skills to be online tutor. The training model was based on collaborative learning. The paper presents data collected in the evaluation process.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The experience of the ForTutor Lombardia course: model and outcomes
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteMedia, tecnologie e scuola. Per una nuova Cittadinanza Digitale
EditorPier Paolo Limone
Pagine227-245
Numero di pagine19
Stato di pubblicazionePubblicato - 2012

Keywords

  • e-learning
  • tutor

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'L’esperienza del corso ForTutor Lombardia: modello ed esiti'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo