L’esperienza dei licei scientifici ad indirizzo sportivo in Italia: punti di forza e di criticità

S. Pignato*, Francesco Casolo

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

Sports high schools are a mature and consolidated reality of the Italian school system. Therefore, at this juncture, it is possible to analyze problems and to dissolve as soon as possible the most important educational-didactic nodes, in order to favour their greater visibility and encourage students’ choice. The link between sports high school, sport and education also allows a reflection on the causes that determine the high rate of early voluntary abandonment of sports activities of new generations, after their enthusiastic initial adhesions. Sport, in fact, still finds great difficulty to be considered a cultural object able to contribute to the education*.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The experience of scientific sports high schools in Italy: strengths and critical points
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)53-66
Numero di pagine14
RivistaFORMAZIONE & INSEGNAMENTO
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2019

Keywords

  • Education
  • didactics
  • drop-out
  • sport and physical activity

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'L’esperienza dei licei scientifici ad indirizzo sportivo in Italia: punti di forza e di criticità'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo