Les discours sur l’Europe dans la tweet-campagne en Italie

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The chapter studies the polemic discourses in the tweet-campaign for the European elections 2014: the arguments pro and against EU, the negative images of Europe, the common “enemies”. The analysis of 70.549 tweets posted by candidates in 7 lists is quantitative (content) and qualitative (rhetorical strategies, argumentation, polemic issues).
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Speeches on Europe in the tweet-campaign in Italy
Lingua originaleFrench
Titolo della pubblicazione ospiteTweets from the Campaign Trail. Researching Candidates’ Use of Twitter During the European Parliamentary Elections
EditorA Frame, A. Mercier, G Brachotte
Pagine121-143
Numero di pagine23
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2016

Keywords

  • Elezioni europee
  • European elections
  • twitter

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'Les discours sur l’Europe dans la tweet-campagne en Italie'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo