Learning and Teaching French as a Second Language: an Interlanguage Approach

Cristina Bosisio

Risultato della ricerca: Contributo in libroContributo a convegno

Abstract

The poster presents the state of the art of a doctoral research. The research focuses on the development of IL in Italian adult learners of French as a foreign language and on the teaching implications of acquisitonal data.
Lingua originaleEnglish
Titolo della pubblicazione ospite/
Pagine1-18
Numero di pagine18
Stato di pubblicazionePubblicato - 1998
EventoThe Structure of Learner Language. From Pragmatics to Syntax: Organization Principles of Second Language Acquisition - Acquafredda di Maratea
Durata: 26 set 19981 ott 1998

Convegno

ConvegnoThe Structure of Learner Language. From Pragmatics to Syntax: Organization Principles of Second Language Acquisition
CittàAcquafredda di Maratea
Periodo26/9/981/10/98

Keywords

  • français langue étrangère
  • french as a second language
  • glottodidattica
  • interlanguage
  • interlingua
  • language teaching
  • linguistica dell'acquisizione
  • second language acquisition

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Learning and Teaching French as a Second Language: an Interlanguage Approach'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo