L’analisi precoce delle difficoltà nella fascia 0-6: sperimentazione di uno strumento pedagogico di rilevazione presso le strutture FISM di Parma.

Maria Concetta Carruba

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivista

Abstract

According to EU directives, to be considered active on issues of social equity, a society needs to be proactive on early childhood education. Based on this point of view, CeDisMa (Research Centre on Disability and marginality in Università Cattolica del Sacro Cuore, in Milan) has carried on an action research project to promote the early identication of difficulties and disorders in early education services. This tool was created for FISM, an Italian association for nursery schools and kindergartens. It allows to all school teachers working with babies to age 6 to identify signals that deserve more analysis in order to achieve early diagnosis.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Early analysis of difficulties in the 0-6 range: testing of a pedagogical survey tool at the FISM facilities in Parma.
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)N/A-N/A
RivistaITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION
Volume2017
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Pedagogia Speciale, Infanzia, Rilevazione precoce, Disabilità, Difficoltà, Disturbi

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'L’analisi precoce delle difficoltà nella fascia 0-6: sperimentazione di uno strumento pedagogico di rilevazione presso le strutture FISM di Parma.'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo