Abstract
The paper focuses on the issue of training practitioners to develop
research skills in pre-service education. Moving from an experience carried
out at the Catholic University in Milan it reflects upon approaches,
strategies and tools available to the university teacher to promote
students’ learning. Giving them the opportunity to plan a real research
process by supporting their work emerges as an effective training
approach because of methodological contents are related to students’
educational practice (present or future); it allows the university teacher to
link research and training activities which constitute the principal
dimensions of his professional profile.
Titolo tradotto del contributo | [Autom. eng. transl.] Accompaniment as a strategy for training in empirical research. Implications for university teaching |
---|---|
Lingua originale | Italian |
Titolo della pubblicazione ospite | Atti del Convegno Nazionale del Gruppo di Lavoro SIPED, Teorie e Metodi della Ricerca in Educazione |
Pagine | 62-71 |
Numero di pagine | 10 |
Stato di pubblicazione | Pubblicato - 2017 |
Evento | Convegno Nazionale del Gruppo di Lavoro SIPED, Teorie e Metodi della Ricerca in Educazione - ALMA MATER STUDIORUM - Università di Bologna Durata: 18 nov 2016 → 18 nov 2016 |
Convegno
Convegno | Convegno Nazionale del Gruppo di Lavoro SIPED, Teorie e Metodi della Ricerca in Educazione |
---|---|
Città | ALMA MATER STUDIORUM - Università di Bologna |
Periodo | 18/11/16 → 18/11/16 |
Keywords
- accompagnamento
- didattica
- educational support
- research
- ricerca
- teaching
- universita
- university