La valutazione esterna delle istituzioni scolastiche e formative: alcune considerazioni introduttive

Alberto Vergani

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The main questions concerning self and external evaluation of schools are presented and discussed. An introduction about the meaning of the two kind of evaluation is followed by the analysis of some experiences, also based on literature. Conclusion is that both self and external evaluation are necessary, in an integrated manner, to qualify single school action and to fully valorize evaluation contribution to the improvement of educational results.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] External evaluation of educational and training institutions: some introductory considerations
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)20-25
Numero di pagine6
RivistaPROFESSIONALITÀ
Volume109
Stato di pubblicazionePubblicato - 2010

Keywords

  • Evaluation
  • Istituti scolastici
  • Schools
  • Valutazione

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'La valutazione esterna delle istituzioni scolastiche e formative: alcune considerazioni introduttive'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo