La terminologia nell'insegnamento e nell'apprendimento delle lingue. Parlare di vino in italiano L2

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

In this paper we put forward some theoretical and applied reflections on the role of terminology in teaching and learning languages. By suggesting examples in the context of teaching Italian for foreigners, we discuss the possible applications of terminology research on lexicographical inventories and corpora of specialized texts, in the perspective of both teaching languages for specific purposes and CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology, which consists in the integration of language teaching and learning with subject content teaching and learning.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Terminology in teaching and learning languages. Talk about wine in Italian L2
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteUso dei vocabolari nell'apprendimento delle lingue
EditorSILVIA GILARDONI
Pagine113-134
Numero di pagine22
Stato di pubblicazionePubblicato - 2012

Keywords

  • Content and Language Integrated Learning
  • Italian for foreigners
  • didattica dell'italiano L2
  • specialized terminology
  • terminologia specialistica

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La terminologia nell'insegnamento e nell'apprendimento delle lingue. Parlare di vino in italiano L2'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo