La televisione (digitale) nel contesto cross-platform

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The chapter is focused on (digital) television consumption in the crossmedia mediascape. The first part of the chapter describes the contemporary mediascapes and the role that (digital) television. The second part of the chapter describes the characteristics of youth's consumption of (digital) television on the basis of an empirical study conducted at OssCom (Research Center on Media and Communication) of the Università Cattolica del Sacro Cuore of Milan.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] (Digital) television in the cross-platform context
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteCrossmedia cultures. Giovani e pratiche di consumo digitale
EditorFRANCESCA PASQUALI, BARBARA SCIFO, NICOLETTA VITTADINI
Pagine187-216
Numero di pagine30
Stato di pubblicazionePubblicato - 2010

Keywords

  • consumo
  • crossmedia
  • digital television
  • giovani
  • internet
  • media
  • youth

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La televisione (digitale) nel contesto cross-platform'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo