La télécollaboration pour la didactique du FLE. Un projet d'échange entre l'Italie et le Cameroun en temps de pandémie

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The paper explores the opportunities and challenges of internationalisation at home for language teaching purposes, more in particular for French language teaching. As a case study we analyse a COIL (Collaborative Online International Learning) between bachelor students from Italy and Cameroun taking place during the Corona pandemic.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Telecollaboration for FLE didactics. An exchange project between Italy and Cameroon in times of pandemic
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteApprendere e insegnare le lingue: la ricerca nella didattica
Pagine55-73
Numero di pagine19
Volume2022
Stato di pubblicazionePubblicato - 2022

Keywords

  • COIL
  • French as a foreign language
  • intercultural communication
  • linguistic education
  • l'oral en action
  • FLE
  • activité collaborative à distance
  • internationalisation chez soi
  • internationalization at home

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La télécollaboration pour la didactique du FLE. Un projet d'échange entre l'Italie et le Cameroun en temps de pandémie'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo