La strategia dell'accreditamento nella formazione professionale

Alberto Vergani, Dario Eugenio Nicoli

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The accreditation strategy implemented by Italy in the vocational training system is presented and discussed. The relationship betweed quality, TQM and accreditation practices in education is assumed as a framework for the proposed analysis. The italian regulation and some local experiences are presented with special focus on training bodies and human resources.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The accreditation strategy in professional training
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteScuola sotto esame
Pagine127-147
Numero di pagine21
Stato di pubblicazionePubblicato - 2000
Pubblicato esternamente

Serie di pubblicazioni

NomeQuaderni di Dirgenti Scuola

Keywords

  • Accreditamento
  • Accreditation
  • Formazione Professionale
  • Organismi formativi
  • Training organisations
  • Vocational training

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La strategia dell'accreditamento nella formazione professionale'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo