La scuola italiana e la coeducazione: storia di un percorso accidentato

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo

Abstract

In the history of the Italian school, the coexistence in the same class of males and females, as well as their separation, was determined more by economic and cultural reasons, than by pedagogical considerations. Identifying these causes, the paper briefly reconstructs the co-education path in the primary and secondary school, from Italian Unity to the second half of the Twentieth century.
Titolo tradotto del contributoThe Italian school and coeducation: the story of a bumpy journey
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)179-190
Numero di pagine12
RivistaPEDAGOGIA E VITA
Numero di pubblicazione3
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017

Keywords

  • Co-education
  • Coeducazione
  • History of school
  • Italia
  • Italy
  • Storia della scuola
  • XIX-XX century
  • XIX-XX secolo

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La scuola italiana e la coeducazione: storia di un percorso accidentato'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo