La ricerca nella formazione iniziale degli insegnanti: da competenza a dimensione identitaria

Katia Montalbetti, Cristina Lisimberti, 27258, DI SCIENZE DELLA FORMAZIONE FACOLTA', MILANO - Dipartimento di Pedagogia

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The recent reforms that have concerned Italian school system and the “work in progress” about pre-service teachers education provide new stresses for reflecting upon school-based research and, in particular, lead to wonder about the most appropriate training methods to promote the development of methodological skills. The paper deals with this issue moving from the analysis and critical evaluation of a training device put in action at the Catholic University of the Sacred Heart. Data analysis shows that research competence is recognized both as a resource for improving teaching practice quality and as a constitutive dimension of teacher professional identity.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Research in initial teacher education: from competence to identity dimension
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa professionalità degli insegnanti. La ricerca e le pratiche
EditorP. Magnoler, A. M. Notti, L Perla
Pagine262-274
Numero di pagine13
Stato di pubblicazionePubblicato - 2017

Keywords

  • formazione
  • insegnanti
  • pre-service education
  • preparazione iniziale
  • research
  • ricerca
  • teacher
  • training

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La ricerca nella formazione iniziale degli insegnanti: da competenza a dimensione identitaria'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo