Abstract
In Italy many things have been changed over the last 40 years about special education. Inside the school system is very easy to find different situations due to diversity of the teachers’ attitude towards inclusion. The big change, happened in the 70’s, was opening the school doors to every child and allowing them to attend regular classroom, introducing an specialised teacher. The skills this specialised teacher needs to have are many and all connected to his training and education.
Titolo tradotto del contributo | [Autom. eng. transl.] The presence of the disabled person at school |
---|---|
Lingua originale | Italian |
Titolo della pubblicazione ospite | Un'opportunità per la scuola: il pluralismo e l'autonomia della pedagogia. |
Pagine | 190-200 |
Numero di pagine | 11 |
Stato di pubblicazione | Pubblicato - 2009 |
Evento | Un'opportunità per la scuola: il pluralismo e l'autonomia pedagogica - Monte Sant'Angelo (FG) Durata: 3 giu 2008 → 5 giu 2008 |
Convegno
Convegno | Un'opportunità per la scuola: il pluralismo e l'autonomia pedagogica |
---|---|
Città | Monte Sant'Angelo (FG) |
Periodo | 3/6/08 → 5/6/08 |
Keywords
- disabili
- integrazione
- scuola