Abstract
The paper analyzes Amante Franzoni’s pieces for double choir, with a focus on matters concerning performance practice in an architecturally peculiar venue such as the palatine basilica of S. Barbara in Mantua, where Franzoni worked as maestro di cappella
Titolo tradotto del contributo | [Autom. eng. transl.] The polychorality of Amante Franzoni: compositional and concertation aspects |
---|---|
Lingua originale | Italian |
Titolo della pubblicazione ospite | Barocco Padano 7, Atti del XV Convegno internazionale sulla musica italiana nei secoli XVII-XVIII |
Pagine | 455-476 |
Numero di pagine | 22 |
Stato di pubblicazione | Pubblicato - 2012 |
Pubblicato esternamente | Sì |
Evento | Barocco Padano - MILANO -- ITA Durata: 14 lug 2009 → 16 lug 2009 |
Convegno
Convegno | Barocco Padano |
---|---|
Città | MILANO -- ITA |
Periodo | 14/7/09 → 16/7/09 |
Keywords
- Franzoni, Amante
- double choir
- performance practice
- sacred music