La mediazione educativa per la composizione pedagogica tra realismo e costruttivismo

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The debate on the new realism , that for some time is working the scene of theoretical speculation , in the field of pedagogy has motivated the formulation of a number of questions . Among them, deserves to be reported as follows : assuming that the possibility to opt for the existence of an objective reality or the prevalence of exclusive interpretive approaches , what implies the choice of either alternative for the education of new generations? The article tries to answer the question from the perspective of personalistic anthropology
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Educational mediation for the pedagogical composition between realism and constructivism
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteLa formazione e il "carattere pratico della realtà". Scenari e contesti di una pedagogia in situazione
EditorEnricomaria Corbi, Pascal Perillo
Pagine135-148
Numero di pagine14
Stato di pubblicazionePubblicato - 2014

Serie di pubblicazioni

NomePEDAGOGIE E DIDATTICHE

Keywords

  • antropologia personalistica
  • mediation
  • mediazione
  • personalistic anthropology
  • realism
  • realismo

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'La mediazione educativa per la composizione pedagogica tra realismo e costruttivismo'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo