Io scrivo, tu mi leggi? Qualcuno risponderà…Lurking e partecipazione nei gruppi di apprendimento online

Simona Ferrari, Andrea Garavaglia

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The research was conducted on 40,000 teachers involved in a blended instruction course delivered through Puntoedu environment a platform dedicated to teachers and devised to support professional learning activities Different focus of the investigation are discussed: styles and modalities of participation of students and online tutors, the phenomenon of lurking in the forums, e-moderation activities. The study allowed the identification of quantitative indices about participation and lurking, useful to read and evaluate the processes of online learning.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] I write, do you read me? Someone will answer ... Lurking and participation in online learning groups
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteUbiquitous Learning
Pagine144-158
Numero di pagine15
Stato di pubblicazionePubblicato - 2011

Keywords

  • e-learning
  • e-moderation
  • lurking
  • virtual classroom

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Io scrivo, tu mi leggi? Qualcuno risponderà…Lurking e partecipazione nei gruppi di apprendimento online'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo