Io scrivo, tu mi leggi? qualcuno risponderà… lurking e partecipazione nei gruppi di apprendimento on line

Simona Ferrari, Andrea Garavaglia

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The research was conducted on 40,000 teachers involved in a blended instruction course delivered through Puntoedu environment a platform dedicated to teachers and devised to support professional learning activities Different focus of the investigation are discussed: styles and modalities of participation of students and online tutors, the phenomenon of lurking in the forums, e-moderation activities. The study allowed the identification of quantitative indices about participation and lurking, useful to read and evaluate the processes of online learning.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] I write, do you read me? someone will answer ... lurking and participation in online learning groups
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)417-429
Numero di pagine13
RivistaISDM
Volume2010
Stato di pubblicazionePubblicato - 2010

Keywords

  • apprendimento
  • learning
  • lurking

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Io scrivo, tu mi leggi? qualcuno risponderà… lurking e partecipazione nei gruppi di apprendimento on line'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo