IN AULA GIOCO E CRESCO: LE PAUSE ATTIVE COME RISORSA DIDATTICA

Ilaria Tosi, Daniele Coco, Francesco Casolo, Dario Giovanni Cipani

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The play is a topic of considerable interest for different research communities, it is a common denominator in different scientific fields and its importance becomes increasingly evident. This essay aims to highlight the contribution of Active Breaks to the processes of learning and motor development of the child through operational proposals and practical content in line with the National Indications for the Curriculum of primary and secondary school.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] IN THE CLASSROOM I PLAY AND GROW: ACTIVE BREAKS AS A TEACHING RESOURCE
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteIl gioco nelle attività motorie in età evolutiva. Teorie e modelli d’intervento educativo. Nuovi paradigmi e nuovi scenari.
EditorLadogana Manuela, Monacis Domenico Colella Dario
PagineN/A
Stato di pubblicazionePubblicato - 2023

Keywords

  • Active Breaks, Integral Education
  • Pedagogia, Gioco, Pause Attive, Educazione integrale

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'IN AULA GIOCO E CRESCO: LE PAUSE ATTIVE COME RISORSA DIDATTICA'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo