Imlpicazioni pedagogiche della filosofia dell'amore di Nédoncelle

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The article gives a pedagogical reading of the thought of M. Nédoncelle, starting with the debate that was inherent in the notion of the person, with strict reference to the relevant problems of the post-modern condition. This is a precise presentation of the peculiarity of Nédoncelle's ontology, and it gives us valuable pedagogical points about the speculative methodology adopted by the author and about the questions in debate. It is an invitation to recover the dynamic and relational value of being starting from the basis of Nédoncelle's thought, i.e. love as fundamental and founding dimension of the human being.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Pedagogical implications of Nédoncelle's philosophy of love
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)101-117
Numero di pagine17
RivistaPEDAGOGIA E VITA
Stato di pubblicazionePubblicato - 2004

Keywords

  • Nédoncelle
  • Person
  • Philosophy of Love
  • filosofia dell'amore
  • filosofia dell'educazione
  • ontology
  • personalismo
  • reciprocità

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Imlpicazioni pedagogiche della filosofia dell'amore di Nédoncelle'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo