Il concetto di regola nelle sue declinazioni ludico-educative e didattico-sportive

Daniele Coco*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

This research shows how the practice of rules contributes to child growth, thus acknowledging the role of the sphere of game and movement as a felicitous educational opportunity. The concept of rule is studied in its moral aspect, also with regards to thinkers of the ancient and modern world. Moreover, it analyses the way recognition of rules is developed by the child during primary school, as well as how games and sports can contribute personal growth.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The concept of rule in its playful-educational and didactic-sporting forms
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)121-127
Numero di pagine7
RivistaFORMAZIONE & INSEGNAMENTO
VolumeXI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2013
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Recreational-motor sphere
  • Regole
  • Sfera motorio-ricreazionale

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Il concetto di regola nelle sue declinazioni ludico-educative e didattico-sportive'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo