Il carattere pedagogico della domanda di interdisciplinarità nella dimensione di cura

Guido Cavalli*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in rivistaArticolo in rivistapeer review

Abstract

The multidisciplinarity and specialization of knowledge contributing to caregiving work, reflect a fragmentation of the human experience and a fragility of lived experiences (Han, 2017), from which the demand for interdisciplinarity arises as a demand for a reconstituting knowledge. The condition of this whole knowledge lies in overcoming the separation between science and the lifeworld (Husserl, 2015), which however the human sciences have not reached (Heidegger, 1987). It is in pedagogy that those characteristics of meta-sophia and hermeneutics of knowledge are to be found, which make possible the establishment of a caregiving community as a place of real interdisciplinary dialogue.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] The pedagogical nature of the demand for interdisciplinarity in the care dimension
Lingua originaleItalian
pagine (da-a)27-37
Numero di pagine11
RivistaJOURNAL OF HEALTH CARE EDUCATION IN PRACTICE
Volume2024
DOI
Stato di pubblicazionePubblicato - 2024
Pubblicato esternamente

Keywords

  • Phenomenology, world-of-life, educability, Being-with (Mit-sein), community of care
  • Fenomenologia, mondo-della-vita, educabilità, Essere-con (Mit-sein), comunità di cura

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Il carattere pedagogico della domanda di interdisciplinarità nella dimensione di cura'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo