I Laboratori tematici di ricerca come dispositivo di promozione della riflessività dell'educatore

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The increase in the quality of Child and Family Welfare interventions also depends on the promotion of the reflective practice in professionals working in services. The analysis of the internal training system of a non-governamental organization, the social cooperative La Grande Casa, located in Sesto San Giovanni (Milan), allows to know a history of organizational learning and understand the dynamics of the dialogue between the global flows of change in vulnerable child and family social care and a practical experience rooted in the local. More in detail, this paper explores the training plan oriented to support development processes and based on the reflective communities of inquiry, called Laboratori Tematici di Ricerca (Thematic Inquiry Workshops).
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Thematic research laboratories as a device to promote the reflexivity of the educator
Lingua originaleItalian
Titolo della pubblicazione ospiteL'educazione permanente a partire dalle prime età della vita
Pagine1104-1113
Numero di pagine10
Stato di pubblicazionePubblicato - 2016

Keywords

  • Conoscenza condivisa
  • Pratiche riflessive
  • Reflective practice
  • Shared Knowledge

Fingerprint Entra nei temi di ricerca di 'I Laboratori tematici di ricerca come dispositivo di promozione della riflessività dell'educatore'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo