Grün ist nicht gleich grün. Zur Nachhaltigkeitskommunikation im Tourismus am Beispiel deutscher und italienischer Green Hotels

Alessandra Lombardi*

*Autore corrispondente per questo lavoro

Risultato della ricerca: Contributo in libroChapter

Abstract

The paper focuses on the concept of sustainability in tourism and investigates sustainability-oriented strategies at work in German and Italian green hotels from both a linguistic and cultural perspective. Drawing on the results of a pragmatic analysis of PR texts from hotel websites and customer reviews from online evaluation portals, it outlines upcoming challenges in the field of sustainable tourism and discusses possible approaches for effective communication in the German and Italian hospitality industry.
Titolo tradotto del contributo[Autom. eng. transl.] Green is not the same as green. On sustainability communication in tourism using the example of German and Italian green hotels
Lingua originaleGerman
Titolo della pubblicazione ospiteNachhaltigkeit: Konzept - Kommunikation - Textsorten
EditorKarin Luttermann Christina Gansel
Pagine313-363
Numero di pagine51
Stato di pubblicazionePubblicato - 2020

Keywords

  • Nachhaltiger Tourismus
  • comunicazione alberghiera in prospettiva interlinguistica e interculturale
  • comunicazione digitale di hotel sostenibili italiani e tedeschi
  • digitale Hotelkommunikation im deutsch-italienischen Vergleich
  • turismo sostenibile

Fingerprint

Entra nei temi di ricerca di 'Grün ist nicht gleich grün. Zur Nachhaltigkeitskommunikation im Tourismus am Beispiel deutscher und italienischer Green Hotels'. Insieme formano una fingerprint unica.

Cita questo